Ľudská myseľ je už veky zaujímavá na skúmanie. Prinieslo to aj nové poznatky do marketingu – ako napríklad vytvoriť pútavý web alebo reklamu, ktorú by si konkrétny užívateľ všimol a zaúčinkovala by naňho? Čítajte ďalej!
Nakupujeme podvedome
Klasický užívateľ internetu sa vie v priebehu jednej sekundy rozhodnúť, či na vašom webe zostane alebo nie. Ak ide o sponzorovaný príspevok, trvá to približne 3 sekundy. Získať si zákazníka za taký krátky čas sa môže zdať naozaj ako vrcholové umenie. Pomôcť však môže neuromarketing!
Neuromarketing je prakticky prepojenie neurovedy a marketingu. Najprv skúma, ako zákazník reaguje na rôzne formy reklamy, čiže marketingové stimuly, potom vytvára na základe zistení ideálne spôsoby, ako tieto stimuly využiť. Keďže mnohé štúdie nezávisle od seba zistili, že zákazník sa pri nakupovaní vo väčšine prípadov rozhoduje podvedome, potreba neuromarketingu sa ukázala ako veľmi opodstatnená.
Farba a písmo dokážu veľa
Ak ste sa pri tvorbe webu alebo marketingovej kampane rozhodli využiť neuromarketing, no zatiaľ v ňom veľmi nie ste doma, stavte na jednoduché stimuly – statické alebo dynamické. Medzi statické patria napríklad logo alebo slogan, medzi dynamické zasa reklama, video či dynamický obsah na sociálnej sieti.
Vedeli ste, že voľba farby je veľmi dôležitým krokom pri tvorbe značky? Či už ide o statický alebo dynamický stimul, je potrebné zamyslieť sa nad voľbou jeho farebného prevedenia. Rôzne farby totiž vyvolávajú v ľuďoch rôzne emócie – modrá napríklad pokoj a sebavedomie. Ak stavíte na síce vkusnú a elegantnú čierno-bielu kombináciu, musíte rátať s tým, že máte o 40 % menšiu šancu upútať pozornosť zákazníka.
Dôležitý je aj výber fontu. Príliš zložitý typ písma napríklad zaťažuje pri čítaní myseľ a spôsobuje stratu záujmu o obsah. Na základe výskumov patria medzi najzrozumiteľnejšie a tým pádom najviac využívané fonty Helvetica, Roboto a Calibri. Môžete ich však špecifikovať aj podľa toho, na koho cielite – ak ide napríklad o deti, ocenia fonty ako Disney či Comic Sans.
Zacieľte na niečo blízke
U zákazníka rozhoduje aj pocit istoty. Ak nájde na vašom webe hodnotenia produktov, poslúži mu to ako inšpirácia a potvrdenie, že ide o kvalitný produkt, takže jeho záujem oň sa zvyšuje. Zároveň si tak podvedome začne vytvárať asociáciu medzi pocitom bezpečia a istoty a vašou firemnou značkou.
Ľudské zmysly sa neustále snažia vo všetkom rozpoznať niečo známe, príbuzné alebo priateľské, s čím už niekedy mali dočinenia. Tento spôsob vnímania sa dá využiť aj v marketingu: ak napríklad predávate produkt, ktorý v sebe obsahuje výťažok z levandule, k jeho fotografii pridajte aj jednoduchý obrázok levandule. V mysli zákazníka tak vznikne prepojenie s niečím známym.
V jednoduchosti je sila. To platí aj v prípade marketingu. Ak zákazníkovi ponúknete príliš veľké množstvo produktov, dizajnov, služieb či možností, dostanete ho do rozhodovacej paralýzy a už nie je schopný zvoliť, čo chce. Platí to aj pri popise produktu – nepoužívajte v ňom preto príliš dlhé súvetia.
Ak už viete, ako svoj marketing vylepšiť práve vďaka neuromarketingu, pozrite si aj tieto zľavové kódy a akcie alebo zľavy pre české obchody, vďaka ktorým môže byť aj váš nákup príjemný a hlavne výhodný.